уторак, 23. август 2022.

Punjene susam lepinje


Ovo vam je super stvar kad imate punu kuću naroda a tek nešto malo od svega u frižideru. Dakle, čistač ostataka! Testo možete napraviti po bilo kom receptu za hleb, i puniti ga po želji. Ja sam koristila recept za Pogaču sa sirom, jer mi je to testo ubedljivo najmekše i najvazdušastije. Ovo je mera za 4 punjene lepinje prečnika otprilike 17-18 cm, što uopšte nije malo, i po mojoj proceni je sasvim dovoljno za 4 osobe. 

Potrebno je za testo:

230 g mekog belog brašna

70 ml mlakog mleka

70 ml mlake vode 

5 g suvog kvasca (pola kesice)

1/4 kašičice šećera

1 kašičica soli 

40 ml ulja

Za premazivanje:

1 belance, susam

Za punjenje:

malo kisele pavlake

šunka seckana na kockice ili 4 koluta kulena

kolutovi paradajza

seckana ljuta paprika

peršun

origano

kocke gaude ili nekog drugog sira koji se lepo topi

rendani parmezan

dakle, šta god da volite da stavite na hleb, to isto možete da stavite i u ove lepinje, ali sira najviše!


Recept za fantastičnu Pogaču sa sirom možete pogledati ukoliko kliknete na naziv recepta:


- Pogača sa sirom






Zagrejati mleko i vodu, dodati šećer i kvasac i promešati. Ostaviti par minuta da se kvasac aktivira. 

U vanglicu prosejati brašno, umešati so, dodati ulje i kvasac s vodom i mlekom. Sve dobro izmešati varjačom, izlupajte par minuta, testo treba da postane elastično i glatko. Izručite ga na radnu površinu, pospite sve trunkom brašna i malo izmesite rukama. Prekrijte posudom i ostavite da nadolazi jedno pola sata, nek se testo udvostruči.

Testo blago premesite i podelite na 4 dela, svaki oblikujte u kuglu.  Svaku dobro premazati blago umućenim belancetom a zatim testo umočiti u posudu sa susamom, nek se susam dobro zalepi za testo. 


Ređati ih u pleh obložen papirom za pečenje. Sredinu svake kugle udubiti čašom - dno čaše pobrašnite da se ne bi lepilo za testo. 


A onda testo napunite filom po želji. Ja sam ovaj put stavljala ovim redom: pola kašičice kisele pavlake, kolut kulena, paradajz, ljuta papričica, bosiljak, gauda, parmezan, pa mi pri kraju pečenja ni to nije bilo dovoljno već sam dodavala još gaude :) Ostaviti da narastaju još jedno petnaestak minuta. 


Peći na 180 C oko petnaestak minuta, koliko da lepo porumene. Pečene sam prelila s malo maslinovog ulja, vi možete ako ga volite kao ja, a i ne morate ako nemate, nikakva drama. Jesti odmah, tople. Može i kasnije, hladne. 


P.S. Ja sam u susam umešala i malo ćurekota, jer mnogo volim ćurekot, ali mnogooooo.... 



P.P.S. dobre su premazane pastom od pečenog belog luka i maslaca, pa opet odogzo gauda... 

P.P.P.S. mogu i šampinjoni, seckana paprika, sušeni paradajz, masline, tunjevina, parmezan, opet maslinovo... 

4xP.S. mogu i samo jaja umućena sa sirom, ili sir i ajvar, ili jaja s kajmakommmmm.... 

i da ne nabrajam više, ko zna gde bi mi bio kraj... 

©Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2022. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 


Нема коментара:

Постави коментар