субота, 14. септембар 2019.

Junetina na ciriški način


Ajd da probamo i na ovaj način :) Sad se nešto prisećam... kad spemam nešto novo, prvi put, obavezno izdeklamujem gdinu Đ. šta će biti za ručak kako bi se, valjda, psihički pripremio. Tako je bilo i ovaj put: - Debeli, za ručak junetina na ciriški način! On slegne ramenima, pomiren sa sudbinom, šta je tu je, jesti se mora :) :) :) 

Ovo je jednostavno i fino jelo, pripremala sam ga po receptu iz kuvara Brzo & ukusno i opravdalo je što se tu našlo. Preporučujem da koristite meso do buta, mekše je i brže se pripremi. Ako imate sreće a i sredstava u budžetu, onda priuštite sebi juneći biftek, krajnje bRezobrazno skup (cena čak do 2200,00 din/kg što je budalaština jer za te pare pola praseta možete da kupite). U krajnjem slučaju, tu je i juneći vrat, komad malo masniji i zahteva dinstanje umesto prženja, kako bi dobio na mekoći. 

Potrebno je za 4 osobe:
500-600 g junetine (ja sam koristila juneći but)
1 srednje krupna glavica crnog luka
200-250 g šampinjona
peršun
50-tak grama maslaca + ulja po potrebi (malo)
1,5 kašika brašna
cca 1,5 dl junećeg bujona (eventualno supa od kocke)
cca 1 dl belog vina
so i biber
1 kašika sitno rendane kore limuna
2 kašike kisele pavlake
cca 1 dl mlečne slatke pavlake (ako nema može i ona za kuvanje, ali ova lepšaaaa)



A postupak je sledeći:

Meso iseći na trake (ili, sunce ti poljubim, na žilijen). Crni luk očistiti i sitno iseckati.

U dubljem tiganju zagrejati polovinu maslaca, dodati maaaalčice ulja, ubaciti meso i propržiti ga dovoljno dugo da omekša. Kako je isečeno na tanke trake, to brzo bude gotovo. Meso izvaditi iz tiganja i ostaviti sa strane, na toplom.

U tiganj dodati ostatak maslaca i po potrebi još trunčicu ulja. Ubaciti crni luk i kratko ga propržiti, koliko da se zastakli. Dodati šampinjone prethodno očišćene i isečene na listiće (ne pretanke). Propržiti i njih dok im ne ispari tečnost. Preko posuti brašno, promešati ga par puta na ringli pa naliti bujon (ili supu od kocke) i belo vino, so i biber, koru od limuna. Ostaviti da se kuva par minuta na laganoj vatri, sos treba da se zgusne ali nikako da bude gustine pudinga, sačuvajmebože!

Na kraju u sos dodati slatku i kiselu pavlaku i sitno seckan peršun. Vratiti i meso i ostaviti da se sve zajedno ukrčka još par minuta. Voditi računa da sos ne bude pregust, već onako fino kremast i nežan, pa po potrebi dodati još bujona ili, ohohohoho-ufaćenistenadelu-sramvasbilo, vina ;)



Servirati uz prilog po želji, ja sam ispunila želju gdina Đ. pa je bio krompir: par krompira približne veličine sam očistila i obarila u slanoj vodi, izvadila, pustila da iz njih izadje para. U tiganju sam zagrejala tek trunčicu maslaca, preko stavila krompir i lagano, pažljivo ga zgnječila onom pasirkom za krompir, tek koliko da se raspukne a nikako da se raspadne. Ostavila da se doooobro zapeče s jedne strane a onda ga pažljivo špatulom prevrnula da ga na isti način izlostavljam i s druge strane. Onda ga ćušnula na tanjir pored junetine na ciriški način, i još ga usrećila kašikom kisele pavlake preko. Za ukras sam ga posula kockicama crvene ljute papričice, malo da secne.

Moram priznati, eto, baš sam uživala dok sam spremala ovo jelo... onako, baš-baš. A nije da nisam uživala i dok sam hasala, i to tek onako baš-baš <3<3<3



©Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2018. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima,    

Нема коментара:

Постави коментар