среда, 8. мај 2019.

Pužići sa susamom

Ima tako tih nekih recepata koji te prosto proganjaju. Koliko god ja bežala od njih, iskaču na sve strane, vazda ih neko pravi, neko drugi komentariše, a ja sam tako ove pužiće gledala i šacovala još od kako ih je Jeka objavila na svom blogu Jekin kapric. Pa sam se sve nešto femkala, kao ne jedemo testo više, a ono na kraju ga ne jedemo ništa ni manje, pa je onda bilo ma kao mrzi me... pa oću nešto drugo po svom... pa sve nešto izmišljala i premišljala se... koza glupa! Jer ovi pužići su toliko dobri da reči nemam da ih opišem! Sad bi gdin Đ. na ovo upitao a koliko toliko dobri? E pa toliko da je on u jednom trenutku samo uzdahnuo i rekao: Daj sklanjaj ovo, unakazismo se! 


(Jekin recept)
Potrebno  je za testo:
900 g mekog belog brašna
20 g suvog kvasca (40 g svežeg)
250 ml mlakog mleka
250 ml kisele vode sobne temperature
100 ml ulja
1 kašika šećera
2 pune kašičice soli

Fil:
500 g feta sira
180 g kisele pavlake
4 pune kašike ajvara
biber, so po potrebi, malo belog luka

Za premazivanje i valjanje:
1 jaje
3 kašike ulja
100 g susama
par kašika ćurekota (po želji)



Ja sam pravila pola mere, bogu hvala što sam bar toliko pameti imala, i dobila sam pun pleh pužića. Jeka ih je filovala samo krem sirom, ja sam ih obogatila filom koji je u stvari urnebes salata, s tim što sam dodala i kiselu pavlaku kako bi se lepše mazao. Vi možete kako god želite.

U mlakom mleku rastopiti kvasac uz dodatak šećera. Ostaviti da se kvasac aktivira, ukoliko koristite svež trebaće malo više vremena.

U vanglicu prosejte 900 g mekog belog bašna. Dodajte so i promešajte. Napravite udubljenje u sredini i ulijte kvasac s mlekom, kiselu vodu i ulje. Zamesite lepo, elastično, glatko testo. Mesite ga par minuta a  zatim oblikujte u kuglu, prekrijte vanglicom ili ga ubacite u vanglicu i prekrijte krpom, te ostavite da nadolazi jedno 30-45 minuta na toplom  mestu.

Za fil umutite fetu s kiselom pavlakom, dodajte ajvar, biber, so ukoliko je potrebno, malo belog luka, bilo seckanog ili onog u prahu, podesite po svom ukusu.

Jaje namenjeno za premazivanje, zajedno s uljem blago umutiti viljuškom. U poseban tanjir sipati susam i ćurekot (ili šta god da volite od tih semenki). Dva velika pleha od rerne dim 35x45 cm obložiti papirom za pečenje.

Nadošlo testo podelite na dva dela i blago premesite. Prvi deo rastanjite oklagijom na pobrašnjenoj površini u pravougaonik debljine cca 5-6 mm. Površinu premažite polovinom pripremljenog fila. Zatim oštrim, ravnim nožem ili radlom / točkićem za picu, isecite trake širine 1,5-2 cm. Svaku traku pažljivo uvijte u obliku puža. Spoljnu stranu testa pomoću četkice premazati umućenim jajetom i uljem. Zatim ga uvaljati u susam i redjati ih na pleh obložen papirom za pečenje. Sve isto ponoviti i sa ostatakom testa  i fila.






Složene pužiće  ostaviti da dobro nadodju na toplom mestu, nek odstoje bar jedno 15-20 minuta.



Peći ih u rerni prethodno zagrejanoj na 200C, oko 15-tak minuta, sve zavisi od jačine rerne i režima pečenja. Pužići treba fino da porumene sa svih strana.



Gotove izvaditi iz pleha i ostaviti da se malo prohlade. A zatim... zatim ih POTAMANITI! SVE DO JEDNOG!!!  <3<3<3



P.S. Par komada mi preteklo za sutradan, ponela na posao i nisam se pokajala - bili odlični i tad!
P.S. II - Jezivo su fotogenični, jednostavno nisam mogla da im odolim!






©Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2019. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 




Нема коментара:

Постави коментар